logo_150x70.png logo_150x70.png

Bent u de Vlaamse Alibaba? 

Een goede klantenrelatie en service zijn nog steeds belangrijk, zeker in de B2B wereld. Maar voor klanten wordt het steeds meer vanzelfsprekend dat ze online kunnen bestellen. En dat merkt u: er zijn ongetwijfeld in uw sector al concurrenten die hun services en producten aanbieden via e-commerce. ICORDA biedt hiervoor de Sana oplossing aan. Deze e-commerce oplossing integreert perfect uw SAP of Microsoft ERP met een e-commerce toepassing. We sommen u de 6 voordelen op om samen met ICORDA te kiezen voor een e-commerce toepassing zoals Sana 

B2B e-commerce voordeel 1:
meer groeikansen Ieder bedrijf wilt toch meer klanten? Een B2B-webshop is belangrijk voor uw vindbaarheid. U wordt gevonden in de zoekresultaten als potentiële klanten of resellers op uw bedrijfsnaam of artikelen zoeken via zoekmachines als Google. Zelfs als u de catalogus niet openbaar maakt, dan nog kunt u de webshop inzetten voor gerichte marketing content.

B2B e-commerce voordeel 2:
meer verkopen Meer klanten aantrekken zorgt in de regel voor meer verkopen. Gelukkig kunt u veel meer halen uit uw B2B-webshop. Met de juiste e-commerce oplossing kunt u relevante, persoonlijke productaanbiedingen doen aan uw klanten. Bovendien kunt u gerelateerde producten en andere items aanbieden. Dat geeft u veel cross- en upsell mogelijkheden.

B2B e-commerce voordeel 3:
minder kosten Uw omzet laten groeien en tegelijkertijd uw kosten verlagen klinkt als een onmogelijke opgave, maar het is mogelijk met een goede B2B e-commerce oplossing. Met de moderne technologie is het mogelijk om processen online te zetten, zoals het invoeren van orders, bekijken van voorraden en relatiebeheer. Door uw processen te automatiseren en te stroomlijnen bespaart u op onnodige kosten én draait u efficiënter dan ooit tevoren.

B2B e-commerce voordeel 4: 
reviews van klanten Een fijne koopervaring zorgt dat uw klanten blijven terugkomen en nieuwe orders plaatsen. Reviews van uw klanten spelen een erg belangrijke rol bij het aantrekken van nieuwe prospecten. Een goede B2B-webshop die naadloos aansluit op uw ERP-systeem zorgt dat u zich over de orderafhandeling geen zorgen hoeft te maken. Positieve reviews van enthousiaste klanten komen dan vanzelf. En dat is goed voor de verkopen: producten met reviews worden gemiddeld 18% beter verkocht dan die zonder.

B2B e-commerce voordeel 5:
nieuwe markten Het aanboren van nieuwe markten is veel makkelijker met een B2B-webshop. Het staat 24/7, 365 dagen per jaar online. Iedereen kan wereldwijd bestellen zonder dat u extra verkopers hoeft in te zetten. Over tijdsverschillen hoeft u zich ook geen zorgen te maken. Kortom – het wordt steeds makkelijker om internationaal te opereren.

B2B e-commerce voordeel 6:
data gedreven opereren Krachtige B2B e-commerce software geïntegreerd met uw ERP-systeem stroomlijnt uw processen en geeft u uniek inzicht in uw data. Alles wat u doet is voortaan te meten. En dat geeft u de kans om data gedreven te werk te gaan. Dat is essentieel voor uw sales en marketing. Met een geïntegreerde e-commerce oplossing kunt u per klant gedetailleerde statistieken inzien. Van ordertotalen tot omzet, winstpercentages en specifieke kortingen binnen een bepaalde periode. Daardoor kunnen uw verkopers en marketeers veel gerichter te werk gaan.

Meer over de voordelen van B2B e-commerce Interesse? Dan is een gesprek met Stefaan Deryckere, ERP business coach, een goede start: 09 227 66 76 of via e-mail: sderyckere@icorda.be