Bied je klanten de service die ze verwachten met Field Service Management
Onderhoudsaanvragen komen vaak onverwacht binnen op de service desk, net daarom is een efficiënt beheer van die activiteiten essentieel. Field Service Management in SAP Business One biedt hier soelaas: de complete cloudoplossing ondersteunt het volledige proces van klantcontact tot het afhandelen van een service-opdracht. Zo beschikken het management, het service center en de techniekers op de baan over de nodige middelen om de klant optimaal te bedienen. ICORDA is een van de van de weinige gecertificeerde SAP- partners in België die kan zorgen voor een feilloze implementatie.
De Field Service Management-software is een mooie uitbreiding van de basisfunctionaliteiten voor field services, die SAP Business One al had. De nieuwe geïntegreerde module heeft veel meer mogelijkheden en helpt je de juiste technieker voor het betreffende service-order snel en gemakkelijk in te plannen en de interne serviceafdeling optimaal te organiseren.
Bekijk in de video hoe SAP Field Service Management de service-activiteiten stroomlijnt bij Weisstechnik:
Efficiënte planning
De serviceplanning kan met de nieuwe FSM-module volledig automatisch worden uitgevoerd volgens verschillende criteria, zoals beschikbaarheid, de vereiste kwalificatie, locatie en route,.. Met het overzichtelijke en visuele planbord kan het systeem automatisch de juiste technieker vinden en de opdracht meteen inplannen. Alle bijhorende documenten, zoals plannen en foto’s, zitten in de planningstool geïntegreerd. Die documenten kan de technicus ter plaatse raadplegen dankzij de mobiele cloudapplicatie.
Informatie altijd bij de hand
Naast een overzicht van de geplande serviceorders kunnen de technici van op hun locatie alle benodigde informatie, zoals gereden kilometers, gebruikte reserveonderdelen,… invoeren in het systeem. Ook de digitale handtekening van de klant wordt na het onderhoud geregistreerd voor automatische facturering. In het geval een internetverbinding op de locatie ontbreekt, synchroniseert het systeem automatisch zodra er weer verbinding met een netwerk kan gemaakt worden.
Verhoogde klanttevredenheid
De klanttevredenheid zal toenemen en uw servicemedewerkers zullen hun werk efficiënter kunnen uitvoeren. Tenslotte biedt SAP Field Service Management je servicemanagers een geïntegreerd rapportagesysteem om verschillende analyseopties te creëren voor klanttevredenheid, klantloyaliteit, service-inkomsten, gemiddelde verwerkingstijd, enz. Dankzij die informatie kan het management snel bijsturen. Iedereen gelukkig!
Meer weten over dit onderwerp, of heb je een vraag?
Neem contact op met Stefaan Deryckere
T: +32 (0)9 227 66 76
E: sderyckere@icorda.be