logo_150x70.png logo_150x70.png

Top 6 klantenvragen ERP

 


Bent u op zoek naar een (nieuwe) ERP oplossing voor uw bedrijf? Dit is de top 6 van meest gestelde klantenvragen.

1° Kan ik zelf aanpassen?

De meeste klanten willen niet voor elke kleine wijziging een beroep moeten doen op hun ERP partner. Dit is zowel tijd- als geld rovend. Uw ERP moet flexibel genoeg zijn om zelf documenten, dashboards en schermen aan te passen, zonder dat u daarvoor programmeerkennis moet bezitten. Vraag aan uw leverancier de mogelijkheden aan te tonen bij de demo en zorg voor de nodige opleiding.

2° Mijn ERP zal toch niet snel verouderd zijn?

ERP-systemen bevinden zich meestal in het hart van uw bedrijf en zijn voor de meeste KMO's een flinke investering. Dan wilt u zeker niet dat uw ERP snel veroudert geraakt en continue moet aangepast worden om mee te kunnen. Vraag een roadmap van het product waarin u ziet hoe het product de volgende jaren zal ondersteund en verder ontwikkeld worden, en kies voor een oplossing die makkelijk door een andere ERP partner kan gesupporteerd worden.

3° Is het nieuwe ERP-systeem compatibel met mijn huidige IT?

U heeft voor uw productie of administratie al oplossingen die perfect werken. Klanten kijken natuurlijk voor een goede "fit" met het nieuwe ERP-systeem, zowel op soft- als op hardware gebied. Kies voor een partner die de totale verantwoordelijkheid op zich neemt voor een goede integratie binnen uw IT-infrastructuur. Dan weet u steeds wie verantwoordelijk is bij eventuele problemen. Dat spaart tijd en geld.

4° Wat weet u over mijn sector?

Iedereen streeft naar een snelle implementatie die binnen het afgesproken budget blijft. De belangrijkste factor hierbij is een goede verstandhouding tussen klant en ERP-leverancier: er moet een klik zijn en ze moeten elkaars taal begrijpen. Zoek daarom naar een ERP-partner die verstand heeft van uw sector. Ga op referentiebezoek bij andere klanten van uw leverancier en informeer u grondig. U merkt en hoort meteen of u de juiste partner gevonden heeft.

5° Wat met e-commerce?

Het online bestellen en betalen van goederen is in de consumentwereld gemeengoed. Maar ook in de B2B wereld is e-commerce aan een steile opgang bezig. Omdat bestellings- en betalingsdata van belang zijn voor uw magazijn en uw boekhouding, moeten de online bestelling data van uw e-commerce module gedeeld worden met uw ERP-systeem. Informeer u over de compatibiliteit met uw e-commerce systeem en de ervaring van uw ERP partner met e-commerce integratie.

6° Ben ik goed bezig?

Welke ondernemer wil niet weten of zijn zaak goed draait? Natuurlijk weet u dat voor een groot gedeelte zelf wel. Maar cijfers zijn een goede aanvulling op uw buikgevoel, en kunnen u wijzen op opportuniteiten en eventuele gevaren die u niet ziet aankomen: betaaltijden, voorraden die niet opgeraken of steeds tekort zijn, rendabiliteit van sommige productcategorieën... noem maar op. Omdat elk bedrijf verschillend is, moet een ERP-partner u dashboards kunnen aanbieden die specifiek op maat zijn van uw onderneming. Bij SAP Business One kunt u bovendien deze dashboards nog makkelijk zelf aanpassen.

ICORDA implementeert de SAP Business One ERP oplossing voor KMO's. Stefaan Deryckere (T: +32 (0)9 227 66 76, sderyckere@icorda.be) komt graag bij u langs om een eerste analyse te maken van uw specifieke ERP behoefte.