icorda logo_zonder_tekst_159x124.jpg logo_150x70.png

Vijf redenen om je field services te digitaliseren

 


Het inzetten van mobiele applicaties bij bedrijven is al lang geen trend meer, het is een pure noodzaak geworden. Denk maar aan de vele pakjesbezorgers, die zonder digitale hulpmiddelen onmogelijk hun duizenden dagelijkse verzendingen zouden kunnen verwerken. Hetzelfde geldt voor bedrijven die hun technici op het terrein efficiënt willen aansturen. Door hen bijvoorbeeld uit te rusten met een field service app, maak je hun leven er een stuk aangenamer op. Een mobiele applicatie die de operationele taken van je field service automatiseert, ondersteunt je bij de planning en bij het opvolgen van je medewerkers, projecten en budgetten. Een overzichtje van de voordelen.

Korte doorlooptijd tussen aanvraag interventie en facturatie

Een mobiele applicatie die je field services stroomlijnt, versnelt het volledige proces, van aanvraag over interventie, tot facturatie. Zodra je backoffice medewerker een aanvraag voor een interventie op het terrein ontvangt, wordt een workflow opgestart. Gedaan met papieren werkbonnen, alles wordt digitaal geregistreerd in het ERP-systeem van je bedrijf.
Dankzij die digitalisering krijgt de juiste de field servicemedewerker meteen zijn werkbon doorgestuurd via de applicatie. Na een interventie geeft je medewerker de verbruikte goederen, de werktijd en de verplaatsing in het systeem in en sluit hij de taak af. Zo kan je de dag zelf nog factureren.

Juiste informatie zorgt voor een goede service en tevreden klanten

Zodra een aanvraag voor een interventie binnenkomt, vult je administratieve medewerker de nodige informatie aan in je centraal ERP-systeem. Die informatie is ook gekoppeld aan een kennisdatabank, zodat informatie over een interventie bij een klant of aan een bepaalde machine altijd wordt bijgehouden.
Dat zorgt ervoor dat je medewerker op het terrein altijd de nodige info via de mobiele applicatie bij zich heeft. Via de kennisdatabank kan hij snel en gemakkelijk de geschiedenis van gelijkaardige incidenten opzoeken. Zo verliest hij geen tijd tijdens het onderhoud en hoeft hij de collega’s of medewerkers van de backoffice niet lastig te vallen. De klant profiteert natuurlijk mee, want de interventie is snel en efficiënt uitgevoerd!

Goede planning zorgt voor efficiënt voorraadbeheer

De tijd dat iedereen lukraak wisselstukken uit het magazijn of uit de dienstvoertuigen meeneemt, is ook voorbij. Gelukkig. Je medewerkers kunnen via de app doorgeven welke stukken ze nodig hebben en nakijken hoeveel er nog op voorraad zijn. Dat geldt ook in de omgekeerde richting: de medewerkers van de backoffice hebben een goed zicht op wat er verbruikt is uit de bufferstock van de dienstvoertuigen of uit het magazijn, zodat ze die tijdig terug kunnen aanvullen.
Op die manier wordt alle verbruik nauwkeurig bijgehouden én worden alle verbruikte goederen gefactureerd. Dat is vaak niet het geval wanneer alles op papier wordt bijgehouden. Je houdt je voorraadkosten onder controle en je medewerkers komen niet voor verrassingen te staan tijdens interventies en vermijden zo dat ze moeten terugkeren.

Snellere geslaagde interventies aan een lagere kost

Met een mobile field service app, kan je je interventies plannen op basis van beschikbaarheid, vaardigheden en locatie van je field service medewerkers. Dankzij de navigatietool zie je waar je medewerkers zich bevinden en kan je hen snel naar een klant in de buurt sturen.
De applicatie houdt ook rekening met de technische skills van je medewerkers op het terrein en met de klantengeschiedenis. Zo verhoog je het slaagpercentage van elke interventie.

Veilige beheer van alle gegevens in de cloud

Je mobiele applicatie slaat alle gegevens op in de cloud, waar ze uiterst veilig bewaard worden. De mobiele applicatie integreert feilloos met je ERP-systeem, zodat je gegevens steeds up-to-date zijn.

Nog niet overtuigd?

Als je diensten op het terrein aanbiedt, kan je snel het verschil maken ten opzichte van je concullega’s door een grote toegevoegde waarde te creëren. Een snelle reactie op een vraag én de garantie op een geslaagde interventiezorgen ervoor dat klanten voor jou kiezen. Twijfel dus niet langer!


Meer weten over dit topic?

Herbekijk het webinar hier

Meer weten over dit topic?

Herbekijk het webinar hier