icorda logo_zonder_tekst_159x124.jpg logo_150x70.png

e-commerce geen bedreiging voor salesteam? 



Sana, ICORDA's partner wanneer het e-commerce betreft, hield een grootschalig onderzoek naar digitalisering en B2B e-commerce waarbij ze zich focussen op de belangrijkste B2B-verkoopkanalen en de meest actuele veranderingen en voorspellingen.

Sana heeft meer dan 300 bedrijven gevraagd hoe ze hun producten 2 jaar geleden verkochten, hoe ze dit nu doen en hoe ze dit binnen 2 jaar verwachten te doen. 3 kanalen in de top 10 waren maar liefst een vorm van B2B e-commerce.

Een eigen webshop openen is veruit de populairste optie voor bedrijven. Een eigen webshop betekent immers dat het salesteam zich op andere zaken kan toeleggen: een betere relatie met de klanten en de afnemers, de mogelijkheid om gepersonaliseerde marketing in te zetten. Digitalisering bedreigt dus geenszins het salesteam!

De eerste stap is altijd de moeilijkste, maar we kunnen proberen het eenvoudiger te maken. Sana koos dan ook voor een geïntegreerd e-commerce platform te ontwikkelen.

Door uw online salesplatform rechtstreeks in uw ERP te pluggen – waar de informatie over uw prijzen, voorraden en klanten is opgeslagen – kunt u de data en business logica waar u al over beschikt, benutten om deze te transformeren in een krachtige en aantrekkelijke webstore.




Lees hier de volledige analyse van dit onderzoek van Sana, onze partner in e-commerce. Voor meer vragen kan u steeds contact opnemen met Stefaan Deryckere, tel +32 (0)9 227 66 76