Hoe gesmeerd loopt uw administratie op de werkvloer?
De “keep it simple” oplossing van carrosserie Rijhove
“Wat gaat mij dat kosten mevrouw?”. Dat is één van de eerste vragen die klanten stellen bij Carrosserie Rijhove. En die vraag precies beantwoorden is niet zo makkelijk. Moeten er nieuwe stukken aangekocht worden? Is er geen verborgen schade? Hoeveel uren moet er precies aan die nieuwe voordeur worden gewerkt? Fabienne Van Lancker, zaakvoerster van Carrosserie Rijhove ging op zoek naar een eenvoudig te bedienen en betrouwbaar registratiesysteem. ICORDA verving de bestaande software door een tablet oplossing op maat.
“Betrouwbare informatie cruciaal voor klanten en experts verzekeringsmaatschappijen”
Fabienne: “als een verzekeringsexpert een schatting maakt van carrosserieschade is het belangrijk dat je achteraf precies kan verantwoorden hoeveel je hebt gewerkt aan de wagen. Want tijdens de herstelling kom je soms nog onverwachte schade tegen of merk je dat je meer kosten moet maken dan aanvankelijk ingeschat. Vroeger schreven onze herstellers meestal alles op een papiertje en gingen dat later intikken op de computer. Het oude systeem viel bovendien soms weleens voor een paar dagen uit. Je mag wel zeggen dat de opgeslagen informatie niet altijd even nauwkeurig is.”
“Eenvoudig te bedienen”
Fabienne: “Toen we met ICORDA aan tafel zaten om een nieuwe oplossing te bespreken, wilden we in de eerste plaats een eenvoudig en betrouwbaar systeem. Door met een invoerscherm te werken dat geïnstalleerd is op de werkvloer zelf, werd de tijd tussen herstelling en invoeren van gegevens drastisch verkort. Nu zie je onze herstellers al tijdens de herstelling snel iets intikken op het invoerscherm. De bediening is werkelijk heel eenvoudig, met invoercodes voor uren en materialen. Die eenvoud van bediening maakt het verschil. Want onze carrossiers zijn stuk voor stuk keien in hun vak, maar het zijn daarom geen computerspecialisten.”
“Integratie hardware en software”
Fabienne: “De nieuwe oplossing heeft ons een echte boost gegeven. Onze klanten zijn merkbaar tevreden over de exacte betrouwbare afrekeningen die ze nu ontvangen. Het systeem is heel stabiel en je kan bij vragen of probleempjes altijd snel terecht bij ICORDA. Hun reputatie om snel op de bal te spelen maken ze ook bij ons waar. En het feit dat we met ICORDA zowel voor onze hard- als software één aanspreekpunt hebben, maakt het makkelijker voor ons.
“Extra informatie beschikbaar”
Fabienne: “De ICORDA oplossing kan nog veel meer dan enkel tijds- en materialenregistratie. We kunnen er interessante rapporten mee trekken over gebruikte materialen, type uren, productiviteit per arbeider, type herstellingen, etc… Zeker iets dat we nog meer moeten exploreren. Maar ik ben al heel tevreden dat iedereen happy rondloopt met de nieuwe oplossing: carrossiers, onze boekhouding, onze klanten en de experts. Alles loopt nu gesmeerd.”
Schrijf u in op de ICORDA nieuwsbrief
Vragen?
Neem contact op met Marc Brouckaert
T:+32 (0)9 227 66 76
E: mbrouckaert@icorda.be